Zamknij

Skuteczne promowanie firmy w internecie. Wszystko, co musisz wiedzieć o pozycjonowaniu i Google Ads na początek

18:31, 25.03.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 18:32, 25.03.2020
Skomentuj

Jak dotrzeć do potencjalnych klientów i nakłonić ich do skorzystania z przedstawionej oferty? Podobne pytania zadają sobie przedsiębiorcy w każdej branży, niezależnie od stażu czy pozycji na rynku. Według specjalistów z agencji marketingowej ESEO nie ma dziś innego wyjścia, jak aktywnie działać w internecie. Wyraźnie zaznaczyć obecności własnego biznesu w sieci można na wiele różnych sposobów – podstawę stanowią pozycjonowanie oraz reklamy w wyszukiwarce Google. Zapewne każdy o tym słyszał, ale nie wszyscy do końca zdają sobie sprawę jak to funkcjonuje w praktyce.

SERP, czyli wyniki organiczne. Trudniej dostać się na szczyt, ale długofalowe wyniki są tego warte

Szacuje się, że z podstawowej usługi Google korzysta ok. 97% internautów na całym świecie. W Polsce ten odsetek jest niewiele niższy, wynosi niewiele ponad 94%. Gdyby przełożyć to na liczby rzeczywiste, to okazałoby się że codziennie wyszukiwarki używa 14,7 miliona osób, a w skali miesiąca już 26,3 mln. Zasięg ogromny, więc jest się o co bić. Celem pozycjonowania jest sprawienie, aby algorytmy Google oceniały jako przydatną dla użytkowników i umieszczały wysoko w swego rodzaju rankingu, jaki stanowi odpowiedź serwisu na otrzymane zapytanie. Jak przyznają eksperci z ESEO cały proces jest niezwykle złożony. Wyszukiwarka bierze pod uwagę ponad 200 czynników, a algorytmy aktualizowane są nawet kilkukrotnie w ciągu roku. Większość tych zmian ma charakter testowy lub kosmetyczny, ale niektóre wywracają wcześniejszy porządek do góry nogami. Pozycjonowanie należy przeprowadzać zgodnie z wyśrubowanymi standardami, aby udoskonalenia wprowadzone przez Google nie skończyły się obniżeniem wysokiego, okupionego sporym nakładem pracy i/lub środków miejsca.

Kto da więcej za kliknięcie? System reklamowy to tak naprawdę specyficzna, niekończąca się aukcja

Usługa Google Ads, funkcjonująca wcześniej pod nazwą AdWords, stanowi odrębne zagadnienie, choć mocno powiązane z wyszukiwarką. Pozwala bowiem wykupić eksponowane miejsce dla strony w wynikach na określone zapytania – oczywiście oznaczone jako „REKLAMA”. Jednak linki sponsorowane cieszą się całkiem wysokim współczynnikiem klikalności, tym samym pozyskują wielu użytkowników odwiedzających stronę. Sztuka polega na tym, aby pozyskiwany w ten sposób ruch był wartościowy. Trzeba precyzyjnie ustalić komu, jak często i w jakich okolicznościach mają się pokazywać reklamy firmy. Ten, kto zaproponuje lepsze stawki, będzie na samej górze i zwróci na siebie uwagę wielu osób. Czysty zysk – pod warunkiem, że parametry kampanii poustawia się w optymalny sposób i płatne kliknięcia będą pochodziły od użytkowników z grupy docelowej, autentycznie zainteresowanych skorzystaniem z oferty.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%