Zamknij

Dróżdż APELUJE: Miastko z Bytowem powinno WSPÓŁPRACOWAĆ

09:32, 13.03.2024 M.W. Aktualizacja: 09:33, 13.03.2024
Skomentuj Kandydat na radnego powiatowego - Zbigniew Drożdż - apeluje o większą współpracę ze stolicą powiatu Kandydat na radnego powiatowego - Zbigniew Drożdż - apeluje o większą współpracę ze stolicą powiatu

Bytów nie jest odpowiedzialny za wszystkie złe rzeczy, które w ostatnich kilkudziesięciu latach wydarzyły się w gminie Miastko. Miastko samo sobie jest winne, a z Bytowem trzeba współpracować. Natomiast starosta Leszek Waszkiewicz jest jednym z najlepszych włodarzy w historii powiatu. Tak uważa Zbigniew Dróżdż, kandydat Wspólnoty Samorządowej na radnego powiatowego, przedsiębiorca z gminy Miastko, były kandydat na posła w jesiennych wyborach 2023.

Jak pan ocenia władze powiatu bytowskiego?

Dotychczas lokalna polityka nie za bardzo mnie interesowała. Faktem jest, że przez ostatnie 8 lat w powiecie i w gminie Miastko wykonano wiele drogowych inwestycji. Nie wiem jaka byłaby sytuacja, gdyby nie było powiatów, gdyby było tylko województwo i gmina? Fakty są takie, że obecne władze powiatu dla gminy Miastko zrobiły dość dużo. Rozwijana jest też działalność poradni psychologiczno-pedagogicznych w Bytowie i w Miastku. Jest wprawdzie dużo do zrobienia, ale wiele też zrobiono. Jak znam starostę osobiście, tak mogę powiedzieć, że tak zaangażowanego człowieka, tak sprawnego samorządowca ze świecą szukać.

W Miastku utarło się powiedzenie, że Bytów coś Miastku zabiera. Co pan o tym sądzi?

Absolutnie nie zgadzam się z tym. Wezmę za przykład choćby ostatnie dofinansowanie na rozbudowę warsztatów przy ZSOiT w Miastku. Powstanie nowoczesny kompleks. Będzie to centrum kształcenia w zakresie odnawialnych źródeł energii. Wezmę tu za przykład Pracodawców Pomorza. Należę do tej organizacji. Wielokrotnie słyszałem słuszne słowa, że to na ile skorzysta się z czegoś, zależy przede wszystkim od własnego zaangażowania. Pytanie, na ile my jako Miastko angażujemy się w działania, na ile zachowujemy spójność w działaniach na rzecz gminy Miastko? Pamiętam jak radny Paweł Biernacki wywalczył budowę sali sportowej przy ZSOiT. Było to kilkumilionowe zaangażowanie powiatu. Wykonano wiele dróg powiatowych. Nowe nawierzchnie widać gołym okiem. Z Bytowem trzeba współpracować. Trzeba szukać wspólnych rozwiązań. To są takie rozwiązania, w których oba miasta muszą czuć się wygrane. Ja w taki sposób buduję firmę i dobrze na tym wychodzę. 

Wspomniał pan o budowie dróg. Faktycznie mieszkańcy gminy Bytów zauważają, że tak naprawdę w gminie Miastko wykonano więcej nowych dróg powiatowych niż w stolicy powiatu. Wystarczy przejechać się drogą przez Pyszno w kierunku Studzienic, do Płotowa, a do niedawna z Pomyska Wielkiego w kierunku Rokit. Wyboje, dziura na dziurze. 

Też to widzę i sądzę, że jest to w pewnej części zasługa radnych powiatowych z Miastka. Zabiegali o to. Ja też będę kontynuował te działania, jeśli dostanę się do Rady Powiatu.

Drogi są pana zdaniem najważniejsze?

Moim zdaniem najważniejsza jest integracja społeczna. Mam pomysł na aktywizację, na podjęcie wspólnych działań, jednoczących społeczeństwo. Trzeba też doceniać małych lokalnych liderów. Jest wiele osób wykonujących swoją trudną, społeczną pracę, a są to osoby często niedostrzegane. 

Jakie są najważniejsze mankamenty Miastka?

Powinna być kontynuacja działań przez władze kolejnych kadencji. Nie może być tak, że jedni coś zaczynają, a drudzy to zmieniają. Trzeba mieć jednolity wieloletni plan do realizacji, na przykład pod względem przygotowania terenu dla inwestorów. Trzeba wyznaczać strategiczne cele i konsekwentnie je realizować. 

Świetny przykład to chyba planowana reforma oświaty w Miastku. Kilka lat temu upadła. Wtedy do oświaty dokładano około 11 mln zł rocznie. Teraz ponad 20 mln zł. Ktoś zaczął, ktoś nie skończył, a problem z biegiem lat jest coraz większy. To chyba największy miastecki problem?

Byłem ostatnio w Człuchowie. Tam jest tylko jedna szkoła podstawowa publiczna i jedna prywatna, a miasto jest większe. W Miastku są trzy szkoły podstawowe. Pytanie, dlaczego nikt nie chce się tym zająć?

Populizm wygrywa w Radzie Miejskiej?

To jest brak konsekwencji. Z jednej strony mówi się o środkach nadmiernie przeznaczanych na oświatę, a z drugiej strony oczekuje się większej ilości inwestycji. Będę namawiać do pewnych zmian. Jestem za reformą oświaty. Uważam, że szkół jest za dużo i nie boję się tego powiedzieć.

No właśnie. Przez 5 lat zbierze się ponad 100 mln zł dokładanych do oświaty. Za tyle pieniędzy gmina Miastko mogłaby się zmienić nie do poznania.

Myślę, że aż tyle nie da się zaoszczędzić, bo zawsze do oświaty trzeba będzie dokładać, ale trzeba to robić rozważniej. Zaoszczędźmy chociaż 5 milionów złotych rocznie. Ludzie z jednej strony narzekają, że nic się nie dzieje, a z drugiej strony chcą utrzymać status quo, bo do danej szkoły chodzi moje dziecko, albo pracuje ktoś z mojej rodziny. Jeżeli nie będzie odważnych do zrobienia reformy, to nic się nie zmieni, a będzie wręcz gorzej. To tak jakbym w mojej firmie w jednym z działów był ciągły deficyt, ludzie oczekiwaliby większego socjalu, a ja sztucznie utrzymywałbym ten dział. Ważne jest żeby takie decyzje podejmować w oparciu o konsultacje społeczne. 

W Miastku wystarczyłaby chyba tylko jedna szkoła podstawowa?

Nie chodzi o to żeby od razu robić drastyczne cięcia. Zróbmy najpierw mniejsze cięcie pozostawiając na przykład dwie szkoły podstawowe.

Coś mi się wydaje, że w Miastku skończyłoby się to masowymi protestami…

Wróćmy do likwidacji liceum. Też uważałem, że nie jest to do końca dobry pomysł, ale jednak zostało to zrealizowane. Teraz patrząc z perspektywy lat na pewno ze względów finansowych jest lepiej, ludzie mają mieszkania, odbywają się tam różne zajęcia, a liceum nadal istnieje, w innej lokalizacji. Ja wiem, że są sentymenty, ale są momenty, w których sentymenty nie powinny być numerem jeden. Jeśli nie masz czego wrzucić do gara i pożyczasz pieniądze, to trzeba budżet domowy inaczej zorganizować. Podobnie jest z finansami gminy. 

Zgadza się pan ze stwierdzeniem, że rozwiązaniem problemów Miastka byłoby powołanie kogoś z Miastka na stanowisko starosty?

Moim zdaniem musi być to przede wszystkim sprawny menadżer. Obecny starosta taki jest i trzeba umieć z nim współpracować. Ewentualnie kiedyś można spróbować zrobić zamianę. Jako gmina Miastko mamy swoich wicestarostów, którzy mają pole do działania. Niekoniecznie musi być starosta, bo tak naprawdę decyduje Rada Powiatu. Kluczem do sukcesu jest wspólne dobro, jasno określony cel i umiejętność współpracy. To cechy którymi kieruję się w życiu.

[ZT]9831[/ZT]

CHCESZ WIĘCEJ INFORMACJI? CZYTAJ DARMOWE WIEŚCI Z POWIATU!

(M.W.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(51)

Ups...Ups...

39 4

Ten wywiad to polityczny samobój... Miastko z Bytowem? Nigdy w życiu.
Komuś chyba marzy się jakieś stanowisko w powiecie po wyborach, bo coś ostatnio i Szopowie i Dróżdż nazbyt mocno wychwalają tamte władze, które o Miastku nie myślą nigdy. A te remonty dróg o których pan Dróżdż wspomina, to przez ostatnie 8 lat kasę na takie inwestycje dawał PiS, ten PiS, przeciwko któremu pan kandydował. 09:53, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

WronyWrony

38 4

Panie Dróżdż, nie sr** pan we własne gniazdo! 10:02, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ohhhohhh

36 5

Ewidentnie ktoś tutaj nam odleciał.
Wszystko zaczyna się składać w całość…
Ataki na zajsta i spółkę przez samorządność i wspólnotę samorządowa chyba są celowe, żeby oddać szpital i wszystko co dobre dla bytowa… OJJJJJ koledzy Miastko z Bytowem nigdy nie szło w parze. Pomału pokazujecie swoje prawdziwe oblicza, miałam głosować na was, ale widzę już kto chce dobrze a kto źle. Zawiedliście po całości. 10:03, 13.03.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KomentarzeKomentarze

26 3

I do tego te pochwalne komentarze kandydatów z Bytowa na FB Dróżdża. Sami siebie zdekonspirowali. 10:11, 13.03.2024


LajkiLajki

34 4

Panie Zbyszku, polityka to nie tylko lajki i śpiewanie. 10:24, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bytów Bytów

33 5

Przecież to wiadome,że Bytów będzie chciał grabić Miastko najpierw kłamali z Inspektoratem gdzie później chcieli go przenieść do Bytowa teraz szpital gdzie Bytów nigdy nie zapłacił na swoich pacjentów nam tak samo było z uczelnią, które Bytów zablokował był pomysł bo Dziekan poparł pomysł Zajsta,ale Bytowiacy zablokowali,brawo czyli znów chcą nas okradać 10:26, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiesławWiesław

35 3

Zbyt długo żyję na tym świecie, żeby uwierzyć, że Bytów chce dla Miastka dobrze.
Jak Miastko przegrało powiat, to w Bytowie otworzyły się korki od szampana, i świętują do dziś... :( 10:35, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pan muzyk...Pan muzyk...

32 2

Panie Dróżdż zaczynasz jak Kukiz, zaczynasz się sprzedawać. Takiego Cię nie znałem, jednak twierdzę, że polityka to nie jest dla Ciebie, lepiej śpiewaj dalej, tutaj akurat jesteś Mistrzem. Tracisz głos wśród mieszkańców Miastka... takimi wypowiedzeniami. 11:06, 13.03.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AsAs

2 1

Z tym mistrzem wokalu to przesadziłeś :) , ale faktycznie niech się sprawdza na scenie muzycznej niż politycznej... Pana Dróżdża szybko kupili , jeszcze nic nie wygrał ,a już się ludzie poznali jak się ma do interesów Miastka i polityki gminnej... o boże ! 10:01, 14.03.2024


Mieszkaniec Miastka Mieszkaniec Miastka

33 2

Sprzedał się Batko, później Ramion za stołek wicestarosty a teraz oficjalnie Zbyszek Dróżdż....Miastko nie ma szczęścia 11:12, 13.03.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WojewodaWojewoda

23 7

Jedyny kto się nie sprzedał, i zawsze ile mógł to pomagał Miastku, to wicewojewoda Mariusz Łuczyk, a miał ciężko do pomocy, bo Miastko go nie chciało słuchać. 11:16, 13.03.2024


do Wojewodado Wojewoda

16 6

Niestety tu masz rację. Stary Łuczyk zawsze mówił językiem Miastka. Było to widać nie tylko w głosowaniach, czy organizowaniu wyjazdów mieszkańców Miastka do Starostwa w Bytowie. To jedyny przypadek kiedy głosuję na pisiora i się tego nie wstydzę. 12:19, 13.03.2024


LoloLolo

26 2

Czy Ty człowieku, czytasz to co powiedziales zebzrozumieniem???? Waszkiewicz menagerem????? Znasz dokladnie powod likwidacji LO??? Wiesz.ile km drog powiatowych jest na terenie gm Miastko, co ty gadasz 11:15, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŁaziŁazi

27 2

Wkręca cie redaktor, a ty sie dajesz i otwierasz karty🤣🤣🤣kiepsko kiepsko. Jakis pomysl na niby wspolprace?????żaden 11:17, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SOS MiastkoSOS Miastko

27 2

Kandydat na starcie funduję reklamę bytowskiemu staroście. Domyślacie się, co to znaczy dla Miastka :-( ? 11:26, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BIZNESBIZNES

31 2

Jak już tak mówisz o poradni psychologiczno - pedagogicznej w Bytowie to od razu widzę Twój prywatny interes. 11:32, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

poleciałeśpoleciałeś

28 2

Strzał w kolano. Kandydat Dróżdż cieszy się, że zamiast liceum powstały mieszkania. Czy w jednym z tych darmowych mieszkań nie zamieszkała przypadkiem mama kandydata ? 11:41, 13.03.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KoKo

4 1

Mama i kuzynka 10:53, 14.03.2024


XxxXxx

27 2

Miastko powinno p.Dróżdż odejść od Bytowa. To jest zły układ.Bytów zawsze ciągnął do siebie. My z Miastka musimy zrozumieć że sami sobie w stopę strzelamy. Radnych powiatowych z Miastka i Bytowa powinno być porówno. Szkoły powinny zostać tylko powinny być zmienione profile nauczania. Szkoły powinny być powiązane z zakładami pracy których w Miastku brakuje. Nasi rządzący powinni rozumieć że trzeba zainwestować a nie zamykać. 11:45, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OjOj

29 2

Oj panie Dróżdż. Blisko panu do Samorządności. Najlepiej wszystko zamknąć, sprzedać i oddać do Bytowa. 11:57, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szczerośćszczerość

28 2

Mieszkańcy Gminy Miastko powinni zapamiętać ten brutalnie szczery wywiad. Potem mogą mieć pretensje już tylko do siebie na kogo i na jaką opcję polityczną głosowali. 12:09, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzkołySzkoły

25 2

Skoro kandydujesz do rady powiatu bytowskiego dlaczego liczysz szkoły w Miastku i Człuchowie, a nie w Bytowie? Jeszcze nie jesteś radnym a już Bytów ma u Ciebie fory? 12:30, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wspólnota samorządowWspólnota samorządow

24 2

KWW Wspólnota samorządowa ,,nasz człowiek w Bytowie " sprawdza się co może zrobić komitet miastecki lobbujący interesy bytowskie? Wstyd i jeszcze raz wstyd na pewno moje głosu nie macie i nie będziecie mieli, fajnie,że Panu polubia posty: Waszkiewicz,Leik,Dykier i inni widać,że działacie na ich korzyść. 12:56, 13.03.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KWW Wspólnota SamorzKWW Wspólnota Samorz

16 4

Już raz mieliśmy panią burmistrz ze Wspólnoty Samorządowej i wiemy jak to się skończyło... Nie dajcie się nabrać na te towarzystwo! 13:17, 13.03.2024


GrupaGrupa

12 2

A dzisiaj grupa tzw. "referendalna" popiera kandydata wspólnoty samorządowej, tego samego ugrupowania, z którego odwołali burmistrza, hehe. 14:45, 13.03.2024


WellelyWellely

20 5

Masakra jak to sprytnie zaplanowali. Waszkiewicz od lat kąsa Miastko z każdej strony.Sprytny plan ,przed wyborami Ci sami lekarze najbardziej darzyli sympatią panią Kiempe. Przypadek?Oceńcie sami.2 tyg przed wyborami odeszli od łóżek obwiniajac Zajsta który ma ogromne poparcie u lokalego społeczeństwa. Plan knuty przez rok czasu aby odebrać władze a szpital zlikwidować. Druga połowa do powiatu.Sprytnie.Zrada!! 13:42, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlanAlan

15 10

Zajst-ostatni bastion Miastka. Jest jaki jest ale nigdy nie dał Bytowiakom nas rozebrać. Wstyd Pani Drodz. 13:44, 13.03.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

twierdzatwierdza

13 7

Albo mylisz Zajstów albo mylisz kompetencje. Radny powiatowy Zajst w Bytowie zagłosował tak jak chciał Bytów :-) Odsyłam do ostatniej sesji rady Miejskiej, radny Szopa przypomina to głosowanie :-( 15:36, 13.03.2024


WalecznyWaleczny

19 4

Panie Dróżdż ja apeluje nie bierz się Pan za politykę . a Miastko i Bytów powinny się oddzielić . Szkodliwe jest pozostanie gminy Miastko w Powiecie bytowskim jak wpływ unii na Polskę . Gdzie profity z KPO idą do niemiec 14:14, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TeamWaszkiewiczTeamWaszkiewicz

20 2

Waszkiewicz,to nazwisko powoduje że mam odruch wymiotny. Czyżby działanie na niekorzyść ludzi to była ich ...Rola? 14:49, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomasz ŚTomasz Ś

15 3

Oglądam sesje dosyć często,ale jedna utkwiła mi w pamięci wypowiedź Tomasza Śmietany z grudnia 2021 roku kiedy odwoływali Panią burmistrz wtedy Śmietana krzyczał,że Wsponota samorządowa to śmieszny byt, śmieszne ugrupowanie po czym zrezygnował on, Jan Basara i Marek Milewski teraz na nowo Śmietana zachęca do oddania głosu na Wójtowicza ze wspólnoty samorządowej.... Hipokryzja?? 14:50, 13.03.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PinokioPinokio

16 3

To jest nic.To on doprowadził Dankę do opuszczenia stołka. Dopiero teraz wyszło jaką to była krytyczna decyzja.Trabiła ze szpital tonie przez R.K ale wszyscy uwierzyli w bajki.Panie Radny to Pan jest winien sytuacji szpitala, panie nadgorliwy bez wiedzy. 14:59, 13.03.2024


TRAGEDIATRAGEDIA

16 3

Jeśli tak się rzeczy mają, to już w Miastku nigdy lepiej nie będzie… Na czym ma polegać ta współpraca z Bytowem? Żeby zostawić im działki szpitalne? Żeby przenieść weterynarię do Bytowa? Co jeszcze im oddać? Uwierzę w zapewnienia Pana Kandydata jak starostwo zmieni nazwę powiatu na „POWIAT BYTOWSKO-MIASTECKI”, jak to zrobią - będzie punkt wyjścia do rozmów 15:25, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

śmiechu warteśmiechu warte

19 2

Pół żartem pół serio. Współpraca według Zbyszka z PO. Zamykamy miasteckie szkoły, nauczyciele którzy stracą pracę i będą mieli depresje dostaną skierowanie do jego psychologicznej poradni którą prowadzi żona, a wszystko to przy kaszubskich piosenkach w myśl integracji bytowsko... bytowskiej ;-) 15:47, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obudź sięobudź się

16 3

Ktoś się tu zachłysnął osobistym podawaniem ręki niby wielkim politykom w czasie kampanii wyborczej do sejmu. To oni mają zysk z Twoich głosów które zebrałeś dla Platformy Obywatelskiej, nie odwrotnie. Sam wywiad skrajnie niepoważny. 16:52, 13.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

miastczanin miastczanin

6 11

Wypisują tutaj piewcy polskiej tradycji rodem z Kargula i Pawlaka. Nienawiść do sąsiada tak wielka, że można mu chałupę spalić o piędź ziemi - nasz sport narodowy - nadal ma się dobrze.
Możecie sobie pitolić o odłączeniu od Bytowa. Marzyciele spod znaku indyka, który myślał o niedzieli... Wiadomo, że to się nie stanie, więc potrzebujemy Dróżdża jako kogoś kto negocjuje a nie się indorzy i g..wno z tego wychodzi. Gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta, więc przestańcie się naparzać i zróbcie coś razem dla Miastka. 19:10, 13.03.2024

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NIENIE

9 2

Mylisz się, z Bytów dla Miastka nigdy nie będzie chciał się dogadać!
19:41, 13.03.2024


odpowiedźodpowiedź

9 2

Przede wszystkim twój Dróżdż źle zaczął. Kandydaci z reguły podlizują się wyborcom, a karierowicze ludziom władzy. W tym wywiadzie nie widać negocjatora tylko pochlebcę dla rządzącej POwiatem Platformy. To w tej Platformie była Danuta K., której rządy nie przypadły do gustu mieszkańcom Miastka. To budżet tej Platformy skrytykował inny radny powiatowy, który zauważył, jak Miastko jest POmijane. 19:52, 13.03.2024


do miastczaninado miastczanina

12 2

Przede wszystkim twój Dróżdż źle zaczął. Kandydaci z reguły podlizują się wyborcom, a karierowicze ludziom władzy. W tym wywiadzie nie widać negocjatora tylko pochlebcę dla rządzącej POwiatem Platformy. To w tej samej Platformie była Danuta K, której rządy nie przypadły do gustu mieszkańcom Miastka. To budżet tej Platformy skrytykował inny radny powiatowy, który zauważył, jak Miastko jest POmijane. 19:54, 13.03.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xazzzxazzz

1 3

Zgadzam się . choć nie zgadam się z krytyką Pani Danki.
TO że na początku była w Platformie nie znaczy że chciała iść z ich polityką w parze . wydaje mi się że się z Platformy otrząsnęła i poszła swoją drogą 08:11, 14.03.2024


StezałStezał

11 2

Zbyszek co ty pier.. sz? Tak chcesz sprzedać Miastko ?
Jeszcze nie na stołku już kupiony 04:13, 14.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AsAs

16 0

No Panie Zbigniewie , FALSTART... Waszkiewicz już Pana wchłonął i radzę szybko oczy otworzyć... Jeszcze Pan nic nie wygrał i chyba sie nie zapowiada ( nie chciałbym źle wróżyć ) ,a już szerokie plany z Bytowem... żarty Pan sobie z miastczan stroi !!! Pan do rady powiatu idzie, żeby imprezę jakąś zorganizować- jedną w roku?? A gdzie do cholery: inwestorzy, inwestycje, zakłady pracy, miejsca pracy , gospodarka gminna, inwestycje gminne , środki unijne !!! ??? 09:55, 14.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AsAs

7 0

Z tym mistrzem wokalu to przesadziłeś :) , ale faktycznie niech się sprawdza na scenie muzycznej , a nie politycznej... Pana Dróżdża szybko kupili , jeszcze nic nie wygrał ,a już się ludzie poznali jak się ma do interesów Miastka i gminy... o boże ! 10:56, 14.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzpitalSzpital

12 0

Zbychu, muzyka muzyką, polityka polityką. Jak czytam w lokalnej gazecie, że na pytanie o teren wokół miasteckiego szpitala, sprawę przekierowujesz do starosty z Bytowa, który nie ma interesu przekazania tej ziemi miasteckiemu szpitalowi, to łapię się za głowę. Do festiwalu, który chcesz zrobić z pieniędzy podatników i przy pomocy innych społeczników nie potrzebujesz babrania się w polityce, której albo nie rozumiesz, albo rozumiesz tak jak większość politykierów którzy po wyborach zapominają o swoich wyborcach. 12:40, 14.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RacjonalnyRacjonalny

10 2

Norma czego się spodziewać. Reprezentanci koalicji obywatelskiej sprzedali by każdy metr naszej ojczyzny do Brukseli za korzyści majątkowe i posady. Tutaj ten sam syndrom tylko względem naszej małej ojczyzny - Miastka względem betowa. 16:45, 14.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tacy głupi jesteśmy?Tacy głupi jesteśmy?

4 1

Ktoś próbuje z nas zrobić tępaków? Jaka jedna podstawówka w Człuchowie? Wystarczy wejść na stronę internetową: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Przyjaciół Ziemi przy ul. Średniej i Szkoła Podstawowa w ramach Zespołu Szkół Sportowych im. Olimpijczyków Polskich przy ul. Koszalińskiej. Dodatkowo jedna szkoła niepubliczna przy ul. Szkolnej oraz społeczna podstawówka przy ul. Sobieskiego. To pierwsza część tej „prawdy”. Druga jest taka, że miasto Człuchów jest gminą miejską - samo miasto. Natomiast gmina wiejska Człuchów posiada także swoje podstawówki: Rychnowy, Stołczno, Polnica i Wierzchowo Dworzec. Miasteckie podstawówki to szkoły także do uczniów SPOZA MIASTA: do dwójki przynależy cała Pasieka, a do trójki Łodzierz, Przęsin, Byczyna, Węgorzynko, Świeszyno, Świeszynko, Chlebowo, Lipczyno, Trzebieszyno, Kołacin, Wołcza Mała, Wołcza Wielka, Szydlice, Kwisno, Stachowo, Obrowo, Klewno, Dretynek, Łubkowo, Krzeszewo, Zajączkowo, Miłocice, Węglewo, Cicholas, Przemkowo, Łaziska, Łąkoć, Kamnica, Toczeń. To jest ta RÓŻNICA, jeśli już porównujemy Człuchów i Miastko. A tak na marginesie - co Bytów ma do naszych podstawówek, przecież to zadanie własne gminy i naszych radnych miasta i gminy Miastko?! 11:31, 15.03.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MIASTKOMIASTKO

4 0

BRAWO. DZIĘKUJĘ ZA TEN KOMENTARZ. 16:07, 15.03.2024


zxczxc

6 0

Nasz majster klepka od zarządzania gminą i mentor od siedmiu boleści, czyli naczelny redaktor w swoich wywiadach nader często sugeruje likwidację szkół. Chce około 1000 dzieci upchnąć do JEDNEJ szkoły. Otóż Drodzy Mieszkańcy trzeba Wam wiedzieć, że redaktor swoje dzieci trzyma na nauczaniu domowym, bo nie radziły sobie np. emocjonalnie w dwudziestokilkuosobwej klasie, a Waszym dzieciom chce urządzić jesień średniowiecza w przepełnionej budzie z nauczaniem dwuzmianowym w klasach co najmniej 30osobowych. Bo tak to będzie wyglądać, gdyby w mieście zostanie jedna szkoła. Jego dzieci siedzą na cieplutkiej edukacji domowej, bo ich ojciec pracuje w domu i może sobie na to pozwolić a mieszkańcom Miastka, którzy pracują po 8 h dziennie i w domu z dziećmi być nie mogą tak komfortowo chce urządzić życie. Wtedy nawet 3 poradnie psychologiczne to będzie za mało, bo dzieci rodziców pracujących spędzają w szkołach większość dnia.
Słuchajcie dalej tego wójcia dobrej rady..😡 14:24, 15.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FerdynansFerdynans

3 0

Chłopie ty się zajmij szpitalem w Miastku a nie Bytowem to wyjdzie ci na zdrowie.Pozdrawiam. 10:11, 22.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FerdynansFerdynans

4 0

Jeżeli ktoś pcha się na stanowiska do samorządu w gminie ,powiecie czy w województwie to powinien zdać sprawę że musi uczciwie pracować dla danego samorządu a szczególnie dla ludzi.Wtedy będzie zadowolenie z uczciwie zarobionych pieniędzy. Ludzie którzy pchają się tylko za kasą to będzie tylko porażka.Jest bardzo dobry przykład z naszego Miasteckiego szpitala.Pozdrawiam. 12:21, 23.03.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MATIMATI

1 0

kolejny ktoś kto będzie głosował żeby kasa szła na obiekty , inwestycje w Bytowie jak w przypadku budowy basenu gdzie nasi obecni kandydaci na radnych a nawet na burmistrza zagłosowali żeby dwa miljony zł poszło na budowę basenu w Bytowie !! zamiast na rozbudowę monitoringu w naszym Miastku ,czy to nie jest afera ? chodziło o nasz bezpieczeństwo także możemy takich panom teraz podziękować - 14:24, 03.04.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%