Zamknij

Zaczęła się polityczna AWANTURA o budowę drogi ekspresowej

10:00, 28.01.2025
Skomentuj Budowa drogi S11 na odcinku Szczecinek – Poznań została wstrzymana. Podobno przegrywa z planowaną budową drogi Ustka – Bytów – Bydgoszcz. Na zdjęciu burmistrz Białego Boru Paweł Mikołajewski Budowa drogi S11 na odcinku Szczecinek – Poznań została wstrzymana. Podobno przegrywa z planowaną budową drogi Ustka – Bytów – Bydgoszcz. Na zdjęciu burmistrz Białego Boru Paweł Mikołajewski

Coś niedobrego dzieje się w sprawie budowy drogi ekspresowej. Burmistrz bije na alarm! Uspokajamy jednak mieszkańców powiatu bytowskiego. Nie chodzi o planowaną budowę drogi ekspresowej z Ustki przez Bytów do Bydgoszczy. Problem mają mieszkańcy Szczecinka i okolic. Właśnie dowiedzieli się, że wstrzymana została budowa kolejnego odcinka drogi ekspresowej S11 ze Szczecinka w kierunku Poznania. Mówi się, że inwestycja ta przegrywa z planowaną budową nowej drogi przez Bytów. Zbulwersowany tym jest burmistrz gminy Biały Bór.

- Decyzja Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska wstrzymała natychmiastowe wykonanie decyzji środowiskowej dotyczącej budowy drogi ekspresowej S11 na odcinku Szczecinek – Piła. To kolejny cios dla inwestycji, która miała poprawić komunikację w regionie i połączyć Pomorze Zachodnie z centralną Polską – czytamy na portalu iSzczecinek.pl.

Proces przygotowawczy dla 59-kilometrowego odcinka S11 pomiędzy Szczecinkiem a Piłą napotyka coraz więcej przeszkód. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu wydała w sierpniu 2023 roku decyzję środowiskową, co było kluczowym krokiem dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w procedurze przetargowej. Jednak decyzja ta została zaskarżona przez cztery podmioty, w tym dwie organizacje ekologiczne, które zwróciły się do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska o ponowną analizę wpływu inwestycji na środowisko. Według oficjalnej wersji, przyczyną jest możliwe negatywne oddziaływanie na obszar Natura 2000 Puszcza nad Gwda.

Termin ogłoszenia przetargu w 2025 roku i zakończenia inwestycji w 2029 roku można już uznać za nierealny

- Wciąż trwają procedury związane z odwołaniami, a ich rozstrzygnięcie będzie kluczowe dla dalszych działań GDDKiA – donoszą dziennikarze ze Szczecinka. 

Tymczasem w toku pozostaje budowa odcinka S11 Bobolice – Szczecinek, którego koszt przekracza 1,1 miliarda złotych. Po zakończeniu tej części inwestycji Szczecinek będzie lepiej skomunikowany z istniejącymi fragmentami drogi od Bobolic w kierunku Kołobrzegu. Ta inwestycja  realizowana jest zgodnie z harmonogramem. Jednak mieszkańcy i przedsiębiorcy w regionie wciąż czekają na decyzję dotyczącą dalszej rozbudowy trasy w kierunku Wielkopolski

- To właśnie ten odcinek uważany jest za „drogę życia” dla naszego regionu, która ma istotne znaczenie zarówno dla rozwoju gospodarczego, jak i bezpieczeństwa podróżujących – argumentują w Szczecinku. 

Wiadomo, że wstrzymana została planowana budowa całej drogi ekspresowej od Szczecinka do Poznania. Miejscowi twierdzą, że aktualnie wygrywa koncepcja budowy drogi ekspresowej z Ustki przez Słupsk, Bytów i Chojnice do Bydgoszczy. Są tym faktem zbulwersowani, uważając, że droga S11 jest ważniejsza.

- To ambicja polityków z Chojnic i Bytowa. To bardzo niedobry pomysł dla naszego regionu. Mamy drogi krajowe nr 20, która w kierunku na Słupsk zmienia się na nr 21 i 25 z południa. Drogi te znajdują się w korytarzu strategicznym, zarówno militarnym, jak i w sieci dróg ekspresowych S11 i S6. Budowa nowej drogi zepchnie przechodzące przez nasze gminy drogi do „gorszej” kategorii. A mieszkańcy Białego Boru to już chyba będą mogli zapomnieć o obwodnicy, bo znowu pieniądze pójdą gdzie indziej. 

Zamiast inwestować w modernizację istniejącej sieci dróg, lobbowany jest nowy pomysł, który ma zaspokoić interesy polityków – krytykuje Paweł Mikołajewski, burmistrz Białego Boru. - Nowa droga w nowym przebiegu to nowe uwarunkowania środowiskowe. Już teraz na trasie Szczecinek – Piła czytamy o wstrzymaniu prac ze względów środowiskowych. A co dopiero z nowo planowanym przebiegiem nieistniejącej drogi? Na linii Szczecinek – Biały Bór – Miastko – Słupsk – Ustka nie powinniśmy się na to godzić! Trzeba modernizować i zwiększać przepustowość oraz bezpieczeństwo na tych istniejących drogach krajowych, a nie spełniać swoje ambicje polityczne.

A Wy co o tym sądzicie?

 

CHCESZ WIĘCEJ INFORMACJI? CZYTAJ DARMOWE WIEŚCI Z POWIATU!

(MW)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

ChojniczankaChojniczanka

4 1

Ponoć jest projekt na nową alternatywną trasę szybkiego ruchu przez Biały Bór i Miastko na Słupsk. Nie wiem, czy mieszkańcy miasteczka i Białego Boru są na to przygotowani..

17:32, 28.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ble ble ble Ble ble ble

1 2

Na Campus Polska wiceminister powiedział: mamy sprawną sieć dróg i ją uzupełniamy, ale chcemy odważnie postawić na kolej w wymiarze szybkim … Inwestycje w drogi trzeba hamować. Idziemy siłą inercji i już są pomysły żeby dublować ekspresówki bez zważania na bardzo silne tendencje, które pojawiły się w ostatnich latach, które są związane z demografią. Zaczyna brakować kierowców, więc nie ma potrzeby budowy dróg wysokiej przepustowości - powiedział Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury. Więc po co to bicie piany? 11 powstanie na pewno !

19:25, 28.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XX

4 0

Droga najbliższa i najtańsza jest przez Miastko to są fakty nie przez Bytów.

22:35, 28.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

He heszkiHe heszki

0 1

Myślę że dla Miastka to obojętne równie dobrze można otworzyć żwirownie w Miastku

21:09, 29.01.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%