Zamknij

Co ma wpływ na pozycjonowanie serwisów internetowych w Google?

18:55, 26.09.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 21:11, 26.09.2022
Skomentuj

Prowadzenie strony internetowej w odpowiedni sposób wymaga wielowymiarowej pracy. Aby strona stała się „klikalna”, należy zadbać o dobrą, jakościową treść, która będzie zgodna z potrzebami czytelników. Świadomość tego ma niemal każdy, ale żeby zaprezentować się światu, trzeba zwrócić również uwagę na strukturę strony; ta musi wszakże być dopasowana do standardów algorytmów Google. Dlaczego? Ponieważ to one dbają o to, aby ranking wyszukiwań zawierał tylko i wyłącznie najbardziej jakościowe witryny. Z perspektywy wyszukiwarki to niezwykle istotne – w końcu treści muszą być idealnie dopasowane do wszelkiego rodzaju zapytań użytkowników.

Pigułka wiedzy o optymalizacji. Działania, które algorytmy Google premiują

Optymalizacja strony internetowej obejmuje wiele działań. To na przykład elementy wykonywane off-site, on-site, a także UX. Te pierwsze skupiają się na przykład na pozyskiwaniu linków z jakościowych stron. Dlaczego? Ponieważ algorytmy Google na to również zwracają uwagę.

Działania on-site są oczywiście najważniejsze, ze względu na to, że bezpośrednio wpływają na potrzeby internautów. Ostanie zaś dotyczą wrażeń odwiedzających stronę ludzi. Co to wszystko oznacza? Cóż, mając powyższe informacje na uwadze, należy zadbać o zarówno techniczne aspekty, takie jak poprawność kodu HTML czy responsywność strony, jak i treściowe, czyli jakość pojawiających się tekstów. Ocenia się między innymi ich oryginalność i unikalność. Bogactwo językowe jest więc w cenie! Gdyby było inaczej, wystarczyłoby kopiować treści od branżowych konkurentów – a to jednak z punktu widzenia algorytmu naganne.

Z drugiej strony wyróżnić można praktyki, które ciągle obserwuje się w internecie, pomimo że są jawnie niedozwolone przez algorytmy. Dlaczego tak się dzieje? Cóż, są dwie drogi: ciężka praca lub droga na skróty. Za tą drugą kryje się tak zwane Black Hat SEO, czyli zmiany, które budują dobre i szybkie rezultaty na kruchym fundamencie – w każdym momencie bowiem wyniki mogą się zawalić, a strona internetowa spadnie w otchłań, z której nie będzie drogi ucieczki.

Szybkość witryny jest jednym z wielu czynników, które wpływają na dobre pozycjonowanie

Aby doświadczenia płynące z korzystania ze strony były pozytywne, należy zadbać o to, aby witryna była odpowiednio szybka. Choć cierpliwość jest cnotą, to w przestrzeni internetowej mało kto ma ochotę czekać nawet kilkanaście sekund na to, aż dana domena się w końcu załaduje. To arcyważna materia, na którą wpływa chociażby waga grafik.

Warto pamiętać, że strona musi mieć odpowiednio dobrane słowa kluczowe. To praktycznie jeden z najważniejszych czynników wpływających na wysoką konwersję.
Źródło:
https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Ponad 200 czynników warunkuje pozycję strony internetowej w wyszukiwarce. Dlatego też pozycjonowanie serwisów internetowych w Google najczęściej wykonują profesjonalne agencje marketingowe. W zasadzie wiele ze zmian premiowanych przez algorytmy Google możesz wprowadzić na własną rękę, szczególnie jeśli chodzi o content pojawiający się na blogu. Pozycjonowanie jest usługą nastawioną na długotrwałe efekty. Wejście do ścisłego topu wyszukiwań zazwyczaj trochę zajmuje, jednakże gdy już się tam wdrapiesz, to trudno będzie Twojej witrynie utracić pozycję.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%