Zamknij

Bezpieczeństwo płatności online: jak chronić dane swoich klientów?

23:42, 15.02.2023 . Aktualizacja: 23:42, 15.02.2023
Skomentuj

Sklepy internetowe na wielu płaszczyznach wygrywają z tymi stacjonarnymi. Stąd też większość przedsiębiorców oferujących określone produkty lub usługi decyduje się na działalność w internecie. W końcu popularność zakupów online jest obecnie ogromna, co wiąże się z wygodą. Ale każda firma, która ma do czynienia z danymi osobowymi ma obowiązek zadbania o ich bezpieczeństwo. W jaki sposób można zabezpieczyć płatności online przed cyberprzestępcami?

Zabezpieczenie danych poprzez certyfikat SSL

Dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, adres, numer telefonu czy e-mail podlegają ochronie. Jednym z podstawowych, a przy tym powszechnie stosowanych narzędzi za zabezpieczenia danych na stronach internetowych jest certyfikat SSL. Jego zadaniem jest zaszyfrowanie wszystkich informacji, jakie są wpisywane i to jeszcze przed wysłaniem. Przed dokonaniem płatności online warto najpierw sprawdzić, czy dana strona posiada certyfikat SSL. Aby to zrobić, wystarczy zobaczyć, że przed adresem URL znajduje się kłódka. Jeżeli taka kłódka jest widoczna, to oznacza to, że strona została zabezpieczona certyfikatem SSL, a tym samym dane osobowe wpisywane podczas finalizowania transakcji są bezpieczne. 

Stosowanie zaufanych metod płatności

W trosce o bezpieczeństwo danych klientów należy zadbać o to, aby wśród metod płatności znajdowały się wyłącznie te, które uchodzą za zaufane i są chętnie wybierane. Do tej grupy bez wątpienia zalicza się bardzo popularny w ostatnim czasie BLIK. Jego dużą zaletą jest też to, że pozwala błyskawicznie sfinalizować transakcję. Inną bezpieczną metodą, która jest w czołówce tych najczęściej wybieranych są płatności Google Pay i Apple Pay. W tym przypadku dane karty zostają szyfrowane, a zamiast faktycznego numeru konta, używany jest numer konta wirtualnego, czyli VAN. 

Dbanie o bezpieczeństwo danych przy płatnościach online to obowiązek, który dodatkowo zwiększa zaufanie do firmy! Absolutną podstawą jest posiadanie dla witryny certyfikatu SSL, która szyfruje wszystkie dane wrażliwe. 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%